Asigurări medicale de călătorie

Operatorii de turism, majoritatea dintre ei, recomandă deținerea unei polițe de asigurare de călătorie înainte de a pleca în vacanță.

O asigurare de călătorie vă ajută să aveți o vacanță fără probleme și griji. Este indicat să respectați sfatul operatorilor de turism și să încheiați o asigurare de călătorie dacă vreți să aveți o vacanță liniștită.

De regulă, un pachet complex conține următoarele beneficii: asigurare medicală în caz de urgență, asigurare în caz de pierdere a bagajelor, asigurare în caz de deteriorare a bagajelor și asigurare în caz de anulare a călătoriei.

Tot într-o asigurare de călătorie mai poate intra și acoperirea riscului apariției unor costuri suplimentare. De exemplu, dacă ați ratat prima zi de cazare, din cauza mijlocului de transport ce a întârziat, banii cheltuiți pe masă și cameră vă vor fi restituiți de compania de asigurări. De asemenea, o asigurare de călătorie poate include și acoperirea costurilor de înlocuire a documentelor de transport, personale sau cărți de credit, în caz că acestea se pierd.

Dacă vă îndreptați spre zone cu un factor mare de risc, este bine să aveti foarte multe informații despre locul în care călătoriți. Pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe puteți găsi mai multe detalii despre cum trebuie să procedați în situațiile de urgență sau în caz de pericol. Tot acolo puteți găsi marcate zonele cu un factor de risc ridicat.

Pot fi acoperite următoarele categorii de cheltuieli, în funcție de societatea de asigurare și de varianta aleasă:

  • Cheltuieli medicale ca urmare a unui accident sau urgențe medicale, inclusiv cheltuieli medicale ca urmare a unui puseu acut al unei afecțiuni medicale pre-existente sau boli cronice, precum și cheltuieli de repatriere în cazul decesului persoanei asigurate;
  • Urgențe stomatologice;
  • Cheltuieli pentru transportul de urgență către cel mai apropiat spital sau medic;
  • Asigurarea pentru întreruperea călătoriei;
  • Asigurarea bagajelor acopera riscul de deteriorare, distrugere sau pierdere a bunurilor persoanei asigurate;
  • Cheltuieli generate de întărzierea mijlocului de transport/anularea călătoriei;
  • Cheltuieli legate de furtul/pierderea documentelor;
  • Asigurare pentru anularea plecării în străinătate (STORNO – pachete turistice);
  • Asigurarea de răspundere civilă față de terți acoperă prejudiciile provocate de persoana asigurată unei terțe persoane.
AI O ÎNTREBARE?
Obține un răspuns